رزین اپوکسی شفاف فروش

  1. خانه
  2. رنگ ها
  3. رزین اپوکسی شفاف فروش

امروزه استفاده از رزین های اپوکسی شفاف بسیار زیاد شده است زیرا رزین های اپوکسی بسیار پر کاربرد هستند. بازار رنگ و رزین ایران توانسته فروش عمده انواع رزین های اپوکسی شفاف را به خود اختصاص دهد.

رزین های اپوکسی ترکیبات بسیار چسبناکی هستند که در آب حل نمی شوند. رزین های شفاف باید بدون رنگ کاملا شفاف و بدون بو و کاملا شفاف باشد.
اکثر زرین های اپوکسی که در بازار موجود است از واکنش بین کلرو هیدرین و بیسفنول ای بدست می آید.

رزین های اپوکسی شفاف به صورت ترکیب های دو جزئی که شامل رزین و هاردنر است به فروش می رسد.

پخت رزین اپوکسی
به فرآیند تبدیل رزین اپوکسی از حالت مایع به جامد را پخت رزین اپوکسی می گویند. رزین های اپوکسی توسط هاردنر که همان خشک کن رزین اپوکسی است پخت داده می شوند.

هاردنر ها که اغلب یک آمین هستند پس از مخلوط شدن با نسبت مشحصی از رزین اپوکسی تشکیل یک ساختمان ملکولی سه بعدی را می دهند.

اگر نسبت ترکیب رزین به هاردنر به درستی رعایت نشود باعث می شود که بخشی از رزین اپوکسی با هاردنر واکنش نداده و به همان شکل اولیه خود باقی بماند و اینجا است که می بینیم بعضی از قسمت های مختلف رزین اپوکسی سخت نشده و به حالت ژله ای است.

زمان قابل اعمال رزین اپوکسی (ژل تایم)
به مدت زمانی که مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر به صورت مایع بوده و قابلیت اعمال در کار را دارند و هنوز پیوند پلیمری بین ملکول های رزین و هاردنر ایجاد نشده است را زمان ژل تایم می گویند.

پس از آن مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر شروع به سخت شدن می کند به طوری که حالت چپسبندگی به خود می گیرد و شروع به سفت شدن می کند.

بهتر است بدانید عاملی که باعث سرعت بخشیدن به پخت رزین وهاردنر می شود یکی سرعت پخت کنندگی هاردنر و دیگری دمای اپوکسی می باشد.

مقالات مرتبط